2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

söndag 26 oktober 2014

VILDA VÄSTERN

Ni vet vad man säger är det bästa med Borlänge? Bussen till Falun. 

Lite sådär är förhållandet mellan städerna och har varit så länge jag kan minnas. Detta skulle också understrykas av ett fotat uppslag i Expressen från 1978 som Systersektionens danslärare postade på fejjan häromdan. På de två sidorna finns Falun på vänster sida och beskrivs som idyll medan Borlänge står till höger och tituleras Vilda Västern. Bara 18 km emellan står det också som upplysning. Föga anade jag att Lilla Sektionen har snappat upp stämningarna redan vid låg ålder.

- Pappa, vet du vad jag har sett i Borlänge? (Herregud, han kan ju ha sett vad som helst. Jag avstår från att gissa.)

- Nej, vadå? (Ang. gissning, se ovan.)

- Det var en som cyklade UTAN att hålla i styret med någon hand! OCH HAN HADE INGEN HJÄLM HELLER! (Vi cyklar as we speak om hela det här Vilda Västern-beteendet så ni förstår ju att om man är 5 år och pratar med versaler samtidigt som man trampar cykeln framåt är det oerhört tunga ämnen som dryftas.)

- Ojojoj. (Dagens Vilda Västern alltså, det verkar inte finnas några limits över huvud taget. Svårt att få fram min förfäran i text känner jag här.)

- Och ändå cyklade han helt rakt.

Så. Där har ni Vilda Västern av idag gott folk. Borlänge förnekar sig inte.

Inga kommentarer: