2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 13 november 2014

LET'S JUST BE CLEAR ABOUT ONE THING

Vi måste prata om en sak. Det är ju ingen nöjesresa det här som jag är ute på, utan det är en resa i tjänsten. Vi har pratat om det förut, när jag var på en liknande tripp. Liksom den gången kan konstateras att bildvärdet i sånt som händer off duty är roligare att visa än de bilderna som kommer från kurslokalen.


Ingen kioskvältande bild

För att vara tydlig: Nyttan i resan ligger i kunskapsinhämtandet. För tjänsten. Men att bara sitta och glo på den där lediga tiden mellan man för anteckningar, det är ju en smula bortkastat.


Nyttiga anteckningar

En smula bortkastat känns också att inte dela med sig av de roliga bilderna. Så, därför gör jag helt enkelt det.


En ishockeyarena. Värdelös hockey, men vi fick se en hemmavinst i alla fall. Och en livs levande True American Hero plus dessvärre en i strid dödad soldats karriär på jumbotronen. Hans familj tog emot applåder, väldigt rörande och mycket amerikanskt. Vi åkte taxi till och från matchen med en snubbe som inte talade engelska över huvud taget. Spännande grej.


Florida Panthersman

Här bodde Al Capones livvakt. Lite torftigt kan jag tycka.

Ganska otorftigt hus. Miamis dyraste kåk med specialinflugna palmer från Sydafrika. Nån läkarsnubbe och hans fru slantade upp $50,000,000 för att få ett dugligt hus att bo i. Någon  i den här historien är lite dum i huvudet känner jag.

Kapten Nygårds med Miami Skyline i bakgrunden.

Jag vet, jag SKA ta hem båten.

Basket. Eller som de kallar det här i the US of A: Ett jävla kul ställe med massor av restauranger, souvenirbutiker, t-shirt tossing, dansande lättklädda unga damer och som grädde på moset har de stoppat in en basketmatch att toppa anrättningen med. Eller nej, så kallar de det inte alls, det är ju skitlångt. De alibikallar det för "basketmatch" och äter jättemycket mat och snacks och dricker skitdyr importerad öl. Någon i den här historien är lite dum i huvudet känner jag.

Halvtidsutsikt.

Anonymous är ett geni.
Så, det var väl roliga bilder? Bloggen ber om ursäkt på förhand för den dåliga smaken att i brist på skrivande istället belamra det här hörnet av internet med en massa foton. På riktigt förlåt.

Inga kommentarer: