2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

måndag 16 december 2013

CIRKULERA I VÄNTAN PÅ EN LISTA

Många springer och letar efter meningen med livet när den finns där rakt framför oss. Och den finns ju inte bara en mening, det finns jättemånga. Nu är jag till exempel inne på min tredje bara i det här inlägget.

Slutet av året betyder listor i massor. Folk som gillar musik tävlar ofta i vem som kan leverera de bästa bästa-listorna. Det tycker jag är lite synd. Under tidigare inlägg har konstaterats att undertecknad inte kan skriva under på bästa-listor. Favoriter från året, javisst, men bästalista? Man missar en stor grej där. Musik handlar inte om kvalitet. Inte ens kvantitet. Det handlar om känslor. Om preferenser. Vad man tycker om. Det har jag för avsikt att presentera innan året är slut. Inte för att nån bryr sig nåt nämnvärt kanske, men kanske kan det frälsa någon musiktörstande där ute. Om inte annat kan jag titta tillbaka om nåt år eller två och rannsaka mitt omdöme. Eller måhända snarare känslan av 2013. Så får det bli. I mellantiden går det bra att fortsätta cirkulera så kommer det ett gäng med listor vad det lider.

Inga kommentarer: