2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

måndag 9 september 2013

ATT GÅ PÅ SIMSKOLA

Förmodligen är det jag som bäst behöver skolas i simning, men nu råkar det vara Systersektionen som är uppe för utbildning och inte pappan som bara ska stå för skjuts dit samt hiva tumme upp från sidan av bassängen.

En simskola är inte bara en simskola. Det är vägen in. Promenaden från parkeringen. Hitta ett skåp. Om inte simföremålet redan varit ombytt hade det kommit här. Placering av fader i simhallen. Sen blir det simskola. Följt av efter-simning-aktiviteter icke endosserade av fadern, såsom icke-schemalagd extraplaskning, spontanbastu och onödigt överarbetad schamponering. Bäst är resan in till stan när hon undrar vad jag hade haft för inloggning på skoldatorn (ingen idé att ta upp det faktum att datorer var icke-existerande år 1979). Utan att avslöja för mycket av våra respektive lösenord så kommer vi in på födelseår.

- Du är ju född 06. Det var min farfar också.

- Va?

- Ja, fast 1906. Hundra år före du blev född.

- Fast då levde inte han när jag föddes.

- Jo, han blev hundra år. Han träffade dig när du var jätteliten.

- Gjorde han? Wow, va coolt!

Eller fränt som vi brukar säga i min generation. Nästan lika fränt som att se henne dyka och crawla 10 meter. Riktigt fränt faktiskt.

Inga kommentarer: