2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

måndag 5 januari 2015

MYSIGHETEN I ATT SPENDERA EN EFTERMIDDAG MED EN 5-ÅRING

Ibland är det föredömligt med aftonsdagar pga jobba halvdag. Då får man liksom en eftermiddag ledig, så att säga. Kanske har då en närbesläktad 5-åring varit och åkt skridskor med en dagbarnvårdare och blivit hemskjutsad. Kanske strålar han av glädje efter att insett att han kan vara en av Sveriges vassaste på grillor.

Då passar det fint att ta en mellis ihop vid köksbordet följt av lite kortspel. Mind you, en 5-åring med tajta släktband till yours truly är något av en expert på att hantera en kortlek. Samt hitta på egna regler.

Finns i sjön. Klassiskt. Svårt att vidareutveckla vad det verkar. Han vinner med hederlig gammeldags flax.

Knekt och ess. Helt hittepå, oerhört flexibla regler. Jag förlorar igen och det enda jag fattar efteråt är att jag blivit duktigt blåst.

Chicago. En av mina paradgrenar. När jag inte losar med 51-1. Pinsamt.

Äta tikka masala. Tröstar en 42-åring gott efter att ha blivit sopad av kortbordet.

Spela Wii. Nu ska han få den lilla skojaren. Vi hörs.

Inga kommentarer: