2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 13 december 2012

MR CITATMASKIN

Det finns böcker som tar vara på små människors citat. Nu har jag inga ambitioner att upprätta något liknande bibliotek, men det skulle nog inte vara några större problem att fylla några hundra sidor. Lilla Sektionen har i efterbörden av sin magsjuka kläckt ur sig ett och annat. Det blir lätt så när man ska lätta på ett uppdämt behov att prata. Om vad som helst.
 
- Jag djack uj hela muggen. I 20 kilometer! (det mesta är motorrelaterat nu för tiden om man säger så. Det här borde naturligtvis bli en helt ny OS-gren. Vi plockar bort 20 km gång och ersätter det med 20 km djicka).
 
- Pappa, du fattaj väl att jag blij jädd? (jag hade inte fattat det, men det är klart man blir rädd av fönstret i mamma och pappas sovrum. Jag fattar det nu).
 
- Jag jingej mitt i maten!! (annars brukar man ju mest bli uppringd mitt i maten. Skapligt ovanligt att den som äter ringer upp sin pappa på jobbet och förmedlar ett dylikt meddelande. Och lägger till: - Tomat och papjika!).
 
- Jag ätej macka och tittaj på Viasat Motoj! (ringer man inte från sin egen lunch kan man ju alltid slå en pling när kvällsmålet intas. Det är förvisso väldigt bra info, men det känns inte som någon större skräll att Viasat Motor är kanalen för dagen. Det var tydligen leverpastej på mackan för övrigt).
 
Om någon undrar så är citaten mäkta upplyftande och fingers crossed för att han fortsätter leverera. Återkommer högst sannolikt i ämnet. I 20 kilometer!

Inga kommentarer: