2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

onsdag 26 juni 2013

VAD VAR DET NU JAG SKULLE GÖRA DEN HÄR VECKAN?

Ni vet den här känslan av att det är nåt man skulle göra, men man kommer inte på vad? Den känslan. Det är lätt att bli lite smått knasig. Men den här gången kom jag på vad det var. Till ingen nytta, men ändå.

Imorgon och på fredag är jag ledig pga inplanerat festivalande. Inte skulle en annan sitta här i soffan och skriva blogginlägg om en festival som inte blev någon festival. En skulle ju vara på festival. Nu bidde det inte så och då får man kolla på film, betala räkningar och plugga in Delta Machine. Jo, men visst. Det blir ju lite musik i alla fall, ety Depeche Mode väntar i Globen imorgon. Och fint förband i Shout Out Louds till på köpet. Hela kalaset till halva priset. Plus tågbiljett förstås. Men ändå. Dessutom får jag med mig en annan av mina kompisar som heter Fredrik och hans Stina. Risk för övertrevlig kväll således. Utan festivalkäk, regnigt väder och horder av överförfriskade tonåringar.

Vi får samtidigt skänka en tanke till horderna av överförfriskade tonåringar som äter festivalkäk i kollektivtrafikstrejkande Norrköping. Må de slippa skavsår, magsjuka och kroppsvätskerelaterade sjukdomar. Må de ha roligt. Bara för att jag inte ska gå på festival behöver inte de liven ha tråkigt. Men blir de bakis får de fan skylla sig själva.

Inga kommentarer: