2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

söndag 15 juni 2014

15 JUNI SOM FÖRDELAKTIGT DATUM BETRAKTAT

Dagens datum är värt att fira av fler anledningar än att Margit och Margot har namnsdag, att Björn Borg vann franska öppna 1975 detta datum eller att NY Giants slog Philadelphia Phillies med 29-1 i nådens år 1887.

15 juni 2002. Ett monumentalt datum i det lilla liv som kallas mitt. Det var inte bara så att min kusinbrorsa gick och gifte sig med sin fru (fast hon blev ju inte hans fru förrän i samband med själva vigselceremonin så rent tekniskt gifte han sig med sin fästmö) utan det var även detta historiska datum som jag första gången träffade min alldeles egen Fru Nygårds (fast hon hette ju inte varken Fru eller Nygårds då, lite samma resonemang som ovan). Fantastisk dag och ett datum att inte glömma bort att komma ihåg.

15 juni 2006. Berlins Olympiastadion, Sverige-Paraguay 1-0. Det var ju faktiskt en lite speciell fotbollsmatch att ha varit med om live and direct. Om man var svensk vill säga och det var jag faktiskt vid det tillfället vilket var sjukt praktiskt.

15 juni 2014. Jag tippar nästan rätt resultat på Frankrike-Honduras i Brasilien-VMs grupp E och inhöstar en poäng i vm-tippet. Eventuellt kommer jag inte minnas just den grejen vid en summering av datumet ifråga om säg fem år. Men just nu känns det som en fördelaktig grej.

Inga kommentarer: