2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

fredag 3 augusti 2012

BEEFING ON


Fru Nygårds:

- Det åskade inatt. Jag tror att modemet är trasigt.

Bra beefat av stora företaget som förser oss med uppkoppling mot omvärlden. Nu har de anställt Morgan Freeman i rollen som Lord Almighty och skickat ner en blixt i apparaturen så att hela hårdvaruparken förpassats till de sälla jaktmarkerna. Ett stendött modem och en till synes lobotomerad digitalbox ger för handen ännu ett litet samtal till Alan, Anna & Co. Idag heter människan i andra luren Jonas:

- Tekniker är på väg ut ser jag här och ska vara hos er innan kl 18 idag.

Jag (fortfarande lite dum i huvudet från gårdagen):

- Va bra. Trodde det fanns risk för att han skulle bli försenad. Hur blir det med nya prylar, kan jag hämta i Borlänge?

Jonte:

- Nej, vi skickar alltid de grejerna. De finns inte i våra butiker. Du får vänta tills teknikern varit ut så vi kan få diagnos på grejerna (diagnos kan han få av mig, alldeles gratis: operationen gick bra men patienten dog och på köpet strök även patienten i intilliggande operationssal med).

Här hade jag kunnat gå i clinch med den här Jonas-figuren, men hur förklarar man gårdagens framfiskande av modempaket? Jag kan ju inte gärna referera till Morgan Freeman i helvit klädsel. Inriktar mig på teknikern istället:

- Hur länge har ni öppet ikväll på supporten? Om teknikern kommer idag så kan jag ringa upp och ni skickar nya prylar?

- Det går jättebra. Vi måste veta vad som orsakat att systemet inte fungerar (dödsorsak: blixt rakt i nervsystemet).

Jag (fortfarande lika korkad och naiv):

- Tack för det, då återkommer jag när teknikern varit här.

Avslutning support enligt instruktion 1A:

- Är det något mer vi kan hjälpa dig med när vi ändå har dig på tråden?

I efterhand kan jag önska att det hade kommit ett par förslag från min sida för det här är ju lite av en önskefråga. En kvick snubbe hade på rak arm kastat fram att det vore fint med två grillade med mos och extra räksallad eller kanske en kebabrulle med blandad sås. Allt jag får ur mig är ett tack för hjälpen.

Status kl 18: Ingen tekniker. Det gamla Zyxel-modemet får hoppa in från avbytarbänken och kopplingar som McGyver skulle varit avundsjuk på får ta upp halva golvet i tv-rummet. Beefen lever, men tar paus till på måndag när the Cable Guy kommer igen. Eller gör han?

Life saver till vänster, död patient till höger

Inga kommentarer: