Utdrag från ett
telefonsamtal (ni har förstås redan listat ut att samtalet förs
med en av Alans fjorton kusiner):
- Jo, jag har en beef,
öh...eller, reklamation hos er. Tekniker skulle ha kommit i fredags
men de ringde igår och meddelade försening och att man hoppades
kunna komma senast denna fredag (väldigt lugnt och sakligt framfört)
- Det brukar kunna bli så
efter åsknedslag och liknande tyvärr (liknande? Typ jordbävning
eller?)
- Vi har alltså varit
utan uppkoppling i över en vecka och det känns inte bra. Vad gör
ni för att ersätta oss för detta? (fortfarande förvånansvärt
lugn och saklig, nästan lite cool advokat-stylee)
- Ring oss när allt är
lagat och funkar igen så ska vi räkna fram en skälig ersättning
(bra där Alans kusin. Så långt inget att klaga på)
- Ok, då gör jag det
helt enkelt (snudd på mesig nu)
- Vill du så kan vi
skicka ut mobilt bredband och fri surf tills det är löst (Alans
kusin går från klarhet till klarhet). Ni kanske behöver göra
bankärenden eller så? Det kostar bara 50 kr. (kostar? Sa han kostar?)
- 50 kr?
- Ja, det är ju ändå
hårdvara vi pratar om här (öh, jaha. Var hur hård du vill
grabben, ni levererar inte tjänsten och nu vill ni ha betalt för
det. Fast jag säger ju inte det. Jag säger en annan grej istället)
- Mm du. Jag får kolla
det med min fru och återkomma (lite oklart varför jag ska dra in
Fru Nygårds i det här, hushållskassan tillåter faktiskt 50 spänn.
Men nu har vi ju vårt Zyxel-modem så hårdvaran är en smula
överflödig. Det jag skulle vilja ha sagt är att jag inte vill ha
nåt mobilt bredband. Jag vill ha tillbaka vårt fasta bredband, vår
fasta telefon och inte minst vår TV. Fast jag sa inte det, jag vet.
Men det fattar han väl att det är det jag vill?)
Fortsättning följer. Jag
känner att det är ett bra förhandlingsläge just nu. Ska bara
försöka bli lite mindre dum i förhandlingshuvudet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar