2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 4 juli 2013

RETORIKEN BLAND DAGENS UNGA MEDBORGARE

Helt ärligt så vet jag inte riktigt vad de lär sig på dagis och i skolan nu för tiden, men retorik står nog inte på schemat. Lika lite som på min tid.

- Ja, idrott! (Lilla Sektionen spontantutbrister när Diamond League-sändningen drar igång).

- Ja, kolla. FRI-idrott. (pedagogisk pappa)

- Ja, idrott!

- Friidrott.

- Ja, idrott!

- FRIIDROTT.

- Ja, idrott!

Hade jag inte slutat där hade vi fortfarande suttit här och battlat. När han blir lite större ska jag lära honom skillnaden mellan de båda. I mellantiden tänker jag även kontemplera över betydelsen av Systersektionens uttalande strax efter bataljen ovan.

- Det finns inga giraffer. De är bara påhittade. Det sa Kringlan.

Jag har sett giraffer. På riktigt. I fekking Afrika. Up yours Kringlan. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att giraffer är vrålkass på idrott i allmänhet och friidrott i synnerhet. Till yttermera visso kan man med lätthet föreställa sig att en girafftiokamp med bland annat 110 meter giraffhäck, giraffslägga, girafflängdhopp och giraffdiskus borde vara prime time-underhållning. Varsågod att måla upp en bild av den tävlingen.

Nä men vi hörs en annan dag dårå, när verkligheten är något mindre skev.

Inga kommentarer: