2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

söndag 14 juli 2013

VÄLKOMMEN HEM VA

De senaste veckoändarna har varit fyllda av partajande och dåligt med sömn. Uret hann bli fyra på morgonen på midsommar, kvart över fem på 40-årsfesten helgen efter samt återigen fyra på svensexa igår. Som jordgubbsgrädde på äppelmoset kommer ännu en 40-årsfest nästa helg. Nu ska en inte klaga, men nog tar det en del på en 41-årig kropp de här övningarna. Skönt då att komma hem till familjen och få lite kärlek. Som Systersektionen:

- Det är ganska skönt att vara ifrån dig ibland pappa (kan man ju förstå, så jävla rolig är jag ju inte alla dar i veckan).

- Jaha, så att du får längta efter mig?

- Nej.

Lite oklart i skrivande stund varför det är så skönt att vara ifrån sin pappa ibland. Som plåster på paintballsåren från svensexan fick en ändå natta småsektionerna. Lilla Sektionen sjappade efter lästa böcker och Systersektionen och jag gick igenom vad vi hade gjort under helgen och jag berättade om vilka som var med där jag var.

- ...Anders, Fredrik och Per känner du ju. Sen var det en kille till med som heter Mark.

- Mark?! Vadå, går han på sig själv eller?

Skönt att vara hemma igen. Även om hon tycker det är skönt att jag är borta ibland.

Inga kommentarer: