2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

tisdag 17 juli 2012

DAGENS HJÄLTE


Den här gräsmattan som nån (läs jag) har klippt upp till en fotbollsplan har varit i starkt behov av att klippas. Med detta i åtanke och det faktum att det för en gångs skull är vädermässigt regnuppehåll knackar jag på hos Klippo Ferguson för att väcka honom ur sin dvala. Det är dags. Grass beware.

För att ge er en liten bild av hur fruktansvärt långt gräset har blivit så kastar jag fram följande scenario: Ponera att man släpper ut Leo Messi på grönbete på nämnda fotbollsplan. Man skulle inte se skymten av honom. Och det beror inte på att han är så jämrans flyfotad utan det faktum att han skulle drunkna i gräset. Så obarmhärtigt långt har det vuxit sig detta gräs från helvetet. Det är då man släpper alla tankar på att försöka flyga in lille Messi och istället kallar in kavalleriet. Eller som jag kallar honom: Klippo Ferguson!

Hjälte



Innan jag kör igång klippningen tänker jag lite skämtsamt för mig själv att jag slutar räkna hur många gånger Klippo lägger av under klippningen av den gröna fältet när jag kommit till hundra. Jag kommer till sjuttifem, sen orkar jag fan inte hålla räkningen. Bensinen tar slut efter en timme (brukar räcka i två timmars klippning) vilket jag tar som ett tecken på att det drar lite extra bensin när man måste starta om Mr Ferguson tre gånger i minuten. Och ja, Klippo kör på högsta klipphöjd.


Irriterande saker under klippningen (jag kör det i punktform så alla ni trogna läsare inte tror att ni kommit till fel blogg):

* Jag får in P3. Det brukar vara en bra grej. Men nu sitter det två gökar och dissekerar (deras egna ord för övrigt) Ushers senaste singel. För egen del hade jag föredragit att lyssna till två gökar som dissekerar en groda. Seriously.

* Jag får in Bandit Rock. Radiojockeyn heter Sheriffen och bor i Eskilstuna. Roligare än så blev det inte på den kanalen.

* Gräset är fortfarande så högt att om Messi mot all förmodan ändå skulle dyka upp för att gå ut på mattan för att köra sin magi tar jag inte för osannolikt att man skulle se hans frilla. I övrigt inte mycket av mannen ifråga.

Som framgår med all önskvärd tydlighet av ovanstående måste alltså Klippo Ferguson stå i startgroparna redo att återigen anfalla gräset inom en snar framtid. Det är krig där ute. Gräset är vår fiende och firma Klippo/Nigge är de allierade som i sitt uppdrag att hitta Messi bland vassen kommer att göra allt för att få hem honom till Barcelona i lagom tid till seriestarten i La Liga.

Inga kommentarer: