2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 26 juli 2012

PÅ VÅRDCENTRALEN KAN INGEN HÖRA DIG SKRIKA


Om man tänker sig att en åttonde passagerare har krypit in i vänster fots trampdyna. Då blir man ju lite rädd liksom. Personligen har jag varit så rädd att ett besök på vårdcentralen har fått anstå ett par månader eller så.

Vad vi pratar om här är alltså en utväxt under min vänstra fot. Den här lilla flärpen har hållits stången medelst en filtring som gjort det möjligt att spatsera runt i det dagliga livet. Trots idogt odlande i ett par-tre månader har ingen alien tittat ut, men idag har jag en tid bokad för att kolla upp att den lille gynnaren inte är av intergalaktiskt ursprung.

Det blir en slags happening på vårdcentralen. Lite av den här grejen att sköterska och läkare bara: -Wow, hörrni! Kolla in den här flärpen under foten! En sån här har jag aldrig sett asså! Björne, kom du också. Så plötsligt har samtliga patienter på vårdinrättningen tappat sina vårdare som ursäktat sig för att kolla in freaket i akutrummet. Han med den alienliknande utväxten under foten (that would be me i den här beskrivningen). For the record: det är egentligen bara tre stycken som ser den utomjordiska utväxten, men ni fattar. De spelar förmodligen in hela händelsförloppet och visar på julfesten. Kul att vara huvudattraktion på julfestpostern tänker jag.

Hur som helst föreslår läkare Vanky att det ska sättas i en spruta med bedövning i foten varpå han ska klippa loss bihanget. Notera gärna att han delar efternamn med den gamle OS-fäktaren Peter Vanky (tillika läkare!) och ett helt ogrundat antagande från min sida utgår från att de är nära släkt. Det har naturligtvis ingen betydelse som helst för avyttrandet av grejen under min fot eller den här futtiga storyn, men det kan ändå inte hjälpas att göra kopplingen mellan en trubbig värja och en vass sax. I stort sett samma verktyg. Mer eller mindre. Lokalbedövningen slår in. Vanky frågar om jag känner nåt av flärpen. Svar nej. Då klipper han till. Alien desarmerad. Ingen hör någon skrika. Hade killen på pisten kunnat fäkta bort utväxten lika elegant? Sannolikt inte, men det är onekligen svårt att värja sig från tanken.

Inga kommentarer: