2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 5 juli 2012

KOMA

Kommer ni ihåg han killen från tv-serien Storstadsliv som hette Koma? Min dag handlar om honom. Typ.

1. Sovmorgon-koma. Vaknar, kollar runt mig. Ingen fru, inga barn. Kollar klockan (gör en text-tv-smygning för jag är lite orolig att den ska visa ett klockslag som inte låter bra) och konstaterar att den är 11. Herregud. Koma var bara förnamnet.

2. Äter lunch vid pass halvtvå. Notera att jag har ätit frukost i tiden mellan den sena uppstigningen och lunchen. När klockan är två är jag i allvarlig lunch-koma.

3. Det beslutas att vi ska åka till Kaffestugan Annorlunda för att äta kakbuffé. Kan vi för ordningens skull föra till protokollet att detta inte på något vis var min idé? Bra. Sju kakor och en balja te senare är kak-komat ett faktum.

4. Innan avfärd i komatost tillstånd hemåt bestäms att vi ska åka till Glada Räkan och äta middag. Vid det här laget nickar jag instämmande till vad som än sägs. Glada Räkan it is. Fru Nygårds äter räklåda, jag äter scampi fritti. Tror fan att det infinner sig en kombinerad räk- och middags-koma tämligen omgående.

5. Skönt att komma hem och spela lite fia med knuff. Tyvärr går Systersektionen till följd av tröttma lite falling down på hela upplägget. En saga och två inknoppade små sektioner senare är det dags för fika. Upplysningsvis är klockan nio på kvällen nu. Nickar instämmande, tar en halv banankaka och lite glass uppbackad av en kopp te. Komat övergår i något nytt slags total-koma-tillstånd.

Notera gärna att detta bara är torsdagen i den första av två skåneveckor. Det är som om man är utomlands här alltså. Det är knappast en tillfällighet att mobilen tog emot ett sms som hälsade välkommen till Danmark när vi var nere vid havet och åt kakbuffé. Hade det inte varit för dimman är jag övertygad om att Skumberg kommit farandes i sin bumperbåt och erbjudit danske wienerbrööööd med schokolääääde. Koma Skumberg, visst hette han så?

1 kommentar:

skismuffe sa...

Kolla 4,30 in i klippet!
http://www.youtube.com/watch?v=qTAOXVeePCQ