2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

fredag 21 september 2012

ETT SERIÖST PROJEKT


Det här känns lite märkligt. Jag tänker sjösätta ett seriöst projekt så den här bloggen kan göra skäl för namnet. Här på bilden syns många av mina bästa kompisar.

That's what friends are for


Det kan tyckas ohövligt att trycka in dem i en hylla, men det sägs att det är där de trivs bäst. Många av dessa emotionella dyrgripar har en historia att berätta om mig som person. Jag inser att det förmodligen mest kommer att vara ett gott terapiarbete för mig att skriva och mindre njutbart för någon annan att läsa, men jag känner att det är nåt som måste ur mig. Kalla det 40-årskris om ni vill. Jag har bestämt mig för att ett projekt om mina favoritskivor - de som betytt mest för mig så här långt i livet - får tjänstgöra som mina memoarer. Lite typ 25-årig fotbollsspelare skriver självbiografi. Fast utan pengarna och skillsen på fotbollsplanen då. Jag återkommer, det här lär ta tid att få ihop. Topp 25 eller topp 40? Topp 50? Jag återkommer, det här lär ta tid att få ihop.

Inga kommentarer: