2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 25 oktober 2012

DU KAN VA MALMÖ

Min egen son, a.k.a Lilla Sektionen, sprider rykten i byn om att jag är Malmö när vi spelar hallindiebandy. Min egen son. Visst, Spanien kanske inte heller är bra, men Malmö? Vad kommer härnäst? Mora? Brynäs?
 
Å andra sidan går det att hitta tröst i det faktum att han alltid vill vara Leksand. Det är klass på pojken. Systersektionen vill vara Sverige. Det är väl också bra, tänker jag. Varken Danmark eller Spanien. Eller Frankrike. Fru Nygårds kan vara Malmö, hon är mer bekväm med det. Hon är dock aldrig med i matchen. Precis som Malmö.
 
Idag får vi lov att bryta matchen för övrigt. Fruktansvärt grinigt. Båda sektionerna surar ur för att de inte får göra tillräckligt många mål. Att de hinner göra två och jag inget innan domaren bryter matchen talas det tyst om. Lite av en skandal faktiskt. Den sena matchstarten sägs vara en högst bidragande orsak. Hallindiebandyligan kommer ha ett extrainsatt styrelsemöte imorgon för att hitta en lösning på problemet. Låt oss alla hålla tummarna för att inget av lagen lägger in sitt veto.
 

1 kommentar:

Fru Nygårds sa...

Jag vill föra till protokollet att hallindiebandyligans tillgångar är begränsade och enbart består av tre klubbor. Detta omöjligör min närvaro i matchen då spel med händer och/eller fötter ej är tillåtet enligt rådande regelverk. Jag tillbringar min tid på Blocket och letar ny bil istället.