2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

tisdag 2 oktober 2012

MÅLBILD KATT - UPPDATERING

En gång i tiden för inte så länge sedan, närmare bestämt i augusti, jobbade jag och Fröken Sally fram en målbild. Mest var det kanske jag, men hon fick förstås en rejäl genomgång om vad jag hade kommit fram till. Det var inga direkta invändningar vad jag kan minnas och nu har det första beviset kommit på att hon var uppmärksam på detaljerna.

Det kan vara så att jag såg hela incidenten och det kan vara så att jag valde att inte ingripa. Jag påstår inte att det var så, men för en utomstående betraktare kan det mycket väl ha verkat som om det var fallet. Denne utomstående betraktare skulle mycket väl kunna bli nyckelvittne i ett mordfall där jag står åtalad för medhjälp till mord av näbbmus. Men där står ju ord mot ord och frågar man Fröken Sally har hon ingen aning om min inblandning i det hela och hon lär stolt ta på sig hela dådet. Det må vara hur det vill med den saken, det viktiga är ju att vi kan pricka av ett av de uppställda målen redan i oktober. Att näbbmusen bars in i huset sätter vi upp på listan för nybörjarmisstag. Det var klart och tydligt uttryckt i instruktionerna att katt ombesörjer begravningsceremoni utomhus.

Du får skylla dig själv när du är så näbbig

Vad övriga mål anbelangar kan jag tycka att hårfällargrejen funkar förhållandevis väl. Inga hårbollar i omlopp så långt. Tungslickning på husses hud är en efter omständigheterna tämligen sällsynt företeelse och där bockar vi också i rutan för väl utförd dressyr. På ett område råder dock alltjämt fullständigt tumult och det är den för katten så nödvändiga klösningen. Inte tu tal om att det är bra klös i katten, det är tvivelsutan ett furiöst klös i missen. Till samtliga i hushållet varandes soffors stora förtret. Fortsätter det på det här viset kan det mycket väl bli så att den där tältsemestern som Fröken Sally verkade förbereda tidigare i höstas kan bli verklighet. En fin och stilla boning att verka i och jobba vidare på den där målbilden.

Inga kommentarer: