2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

måndag 29 oktober 2012

SURT SA RÄVEN OM SNÖN

Det är i skrivande stund en smula oklart vem som är ansvarig för att det låg en dryg decimeter snö på vår uppfart vid hemkomst i afton. Kanske kan man skylla på vädret?
 
Vad som också inte är helt bringat upp i dagen är varför samtliga snöskyfflar befinner sig på vinden. Kanske kan man skylla på mig för att jag skickade upp dem där i våras när snön försvunnit. Det kanske man kan.
 
Vem man ska skuldbelägga för att snön väger ett par miljoner ton per skoptag borde också falla på vädrets lott. Det kan man otvivelaktigt.
 
Att ta med sig en snart sexåring ut i snögloppet utgör trevligt sällskap. Däremot är barn helt värdelösa på att skotta blötsnö. De har ingen som helst förståelse för hur man bär sig åt. Bygga grejer i kramsnö är de bra på å andra sidan. Det kan vi inte under några omständigheter skylla på vädret. Inte på barnen heller. Vi får väl skylla på evolutionen kanske.
 
Att jag flämtar som en lungsjuk tapir efter en halvtimmes skottande kan man tycka att jag faktiskt får ta på mig. Men jag skyller på vädret. Det får fan avgå nu.
 

Inga kommentarer: