2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

lördag 6 april 2013

ATT SHOPPA

Jag är skitdålig på att shoppa. Har ingen som helst utbildning i ämnet. Inte ens lite fallenhet för att sprida pengar och införskaffa kläder och dylikt. Men ibland måste även en shoppinganalfabet ge sig iväg till ett så kallat shoppingcenter.

På sommaren har jag inte burit jacka de senaste femton åren. Lite oklart varför, men det kan beror på shoppinginkompetensen. Idag har jag försett mig med två stycken på samma gång. En som jag kan använda varma sommarkvällar och en till vår, höst och kyligare sommarkvällar. Helt sjukt. Från oduglig shoppare till shopaholic bara så där. Ett tag hade jag faktiskt tre jackor på gång innan Fru Nygårds kom in i affären och skickade ut trean från ekvationen.

Jag köpte sneakers också. Och en skjorta och två par kallingar. Det känns som om jag är i farozonen. Om ni ser mig på stan i nån klädbutik de närmaste veckorna får ni gärna ringa till Fru Nygårds och stämma av lämpligheten i att jag befinner mig just där.

Nämnde jag att det är sjukt snygga jackor och sneakers?

Inga kommentarer: