2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 23 maj 2013

FORTSATT FRANKOFIL FOKUS

Man vill ju gärna dela den här julaftonskänslan med nån men det är ungefär lika enkelt som att få sju rätt på lotto. Alltså, ganska omöjligt. När en kommer hem i triumf efter att ha varit på ICA och hämtat en försändelse från Frankrike är en må hända inte helt mottaglig för referat från Lilla Sektionen:

- Jag spelaj fotboll.

Inget nytt där, så att säga.

- Det äj baja tjäning.

Man kan ju inte spela match varje dag, det begriper ju till och med jag.

- MEN OJOJOJOJOJ VILKET MÅL!!!

Försök föreställa er vrålet när det är match (OBS, ej träningsmatch). Decibelmätaren räcker inte riktigt till. Men engagemangetDet är högsta betyg på engagemanget, inget snack om det, men nu vill ju jag att mitt franska paket ska få full uppmärksamhet och inte nån vardaglig hallindiefotbollsträning. 

- OJOJOJOJOJOJ VILKA SKIVOR!!, liksom. Men som läget nu är får det noll attention. Tråkigt. Det är ju ändå nakna människor på ett av omslagen.


Eventuellt kommer jag göra ett försök att styra in Lilla Sektionen på att vara Frankrike i framtida hallindiefotbolldrabbningar. Vad gäller det frankofila tjatet får vi nog leva med det en tid framöver. Hav förtröstan, det anglofila kommer säkerligen snart i fokus igen.

Inga kommentarer: