2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

söndag 10 mars 2013

CURRENT STATUS - FRU NYGÅRDS

I den djuplodande artikelserien med nuvarande status för familjemedlemmar boendes i det här hushållet som kallas vårt har idag turen kommit till världens bästa Fru Nygårds.

Några relevanta företräden:

Vacker, smart och rolig. Inget nytt där, men väl värt att påpeka. Själv lyckas jag bara pricka en en av tre ungefär varannan vecka och det är inte vid något tillfälle det första företrädet, ytterst sällan det andra samt en ren sinkadus när det sista infaller. Men nu handlar ju inte det här om mig utan om Fru Nygårds. Färska exempel:

Vacker: Senast idag när hon satt vid husväggen med stickad luva och solbrillor. Vad gör en filmstjärna på vår gård liksom?

Smart: Hela tiden. Till skillnad från moi. Om man räknar med katten så är jag kanske inte den som är osmartast i familjen i alla fall. Men nu handlar ju det här inte om mig.

Rolig: Mest hela tiden. Eftersom hon är rolig besitter hon ju också en stor mängd humor. Enligt mig. I ett allmänt perspektiv kanske inte det är nåt som hon bör sätta på sitt CV. Vid eventuell jobbintervju är kanske även läge att temporärt agera under efternamnspseudonym.

I övrigt kan noteras att hon fortfarande inte gillar hästkorv från Gustafs. Man kan inte få allt. Dock berättade hon en hästhistoria idag om en kvinna som för länge sen red till Paris på en häst. Låter helt osannolikt om man frågar mig. Det vet ju alla att ska man rida till Paris, då rider man på en gris. Men nu handlar ju inte det här om mig som bekant.

Inga kommentarer: