2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

fredag 15 mars 2013

DU KAN VA LILLÖRDAG

Förutom att det är helt omöjligt att hitta en vettig stavning av lillördag är det definitivt inget man vill bli kallad av någon i telefon som man aldrig ens pratat med förut, än mindre träffat.

- Heeeeej Niklas! Hur står det till? (taskig standardöppning. Det går utför med landets telefonnasare. Låter för övrigt som om han går på en cocktail av amfetamin och carpe diem-skyltar).

- Öh? (jag blir så vältalig när det ringer försäljare en vanlig onsdag).

- Ja, hur är det så här på lillördag? Höhöhöhö (han fullständigt carpar skiten ur en kombo av skräckfilms-, seriemördar- och Hacke Hackspettskratt).

- (kan inte över huvud taget dra mig till minnes hur jag replikerar här, men det ligger nära till hands att föreställa sig att det är något liknande min elekventa öppningsreplik).

- Jo, jag ringer angående ditt orange kuvert (smart att det är orange alltså. Tänk om det varit vitt. Jag får skitmånga vita kuvert. Satan i gatan vad han hade fått problem då).

- Tack, men jag sköter det där själv och j... (prickarna symboliserar att jag blir abrupt avbruten för något som uppåttjackaren i andra änden av luren anser vara en nödvändig avskedsfras).

- DÅ FÅR DU HA EN HÄRLIG LILLÖRDAG!!!!! (versalerna representerar här en övertänd säljare av onödiga produkter kombinerat med en sällan hörd brist på självkritik).

- Tack och h... (jag råkar lägga på lite, lite för tidigt. Så där lagom irriterande).

I det här läget kan man ju bara spekulera, men med närmast statistiskt säkerställd säkerhet borde det förhålla sig som så att lillördagpredikanten blåstirrar på carpe diem-prydnaden, önskar sig själv en fortsatt härlig lillördag och ringer upp nästa offer. Heeeeeeej [sätt in valfritt namn och skänk en tanke både till offret och den stackars säljaren som har ett av världens jobbigaste jobb]!!

Inga kommentarer: