2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 6 mars 2014

FEJKDRÖM OCH DAGDRÖM

Ibland kunde en önska att bloggen var en sån däringa som beskriver hur härligt livet är. Bara ösa ur en aldrig sinande källa av positivism. Kör på liksom. Helt utan ironi. *enter sån där bild som blir alldeles såsig och berättaren åker in i en dröm* <= Här gestaltat i kursiv text:

Åh, idag vaknade jag och bara visste att det skulle bli en underbar dag. Rev av ett pass på två mils löpning, gjorde frukost på egenodlade pumpa- och havrekärnor, plockade några apelsiner från trädgården och gjorde nypressad färsk juice och drack tre liter på en gång. Man skulle kunna tro att jag blev kissnödig då, men jag hade ju sprungit så långt att det var bara att duscha i en halvtimme så var vätskebalansen tillbaka i kroppen. Härligt! Men vad ska man göra när klockan bara är halvsex och alla sover? Jag städade huset! Var ska man göra av all energi? Nåja. Sen kokade jag ihop frukost till fru och barn, skjutsade till dagis och skola, satte mig vid skrivbordet på jobbet och bara, aaahh, vilken härlig dag. Och en härlig dag blev det. Det var skönt att köra iväg ett dussin offerter och avsluta fem affärer innan lunch också. Älskar när jag är effektiv även om det var lite trögt idag, hehe. Åt sparrissoppa till lunch och höll på att dö pga så god! Skönt med lite långlunch med en kompis som var hemma på besök. Tillbaka på jobbet vid tvåtiden och brände av resten av högen med jobb som låg på skrivbordet. Älskar effektivitet, tjo!! Åkte och hämtade barnen, svängde ihop en liten middag, tvättade lite och hade kvalitetstid med familjen. Fotbollsträning och dansövning på kvällen och satt sen och skrev i tre timmar innan det var dags att lägga sig. Nu ska jag få fyra timmars härlig sömn och sen är det en ny härlig dag!! Wohooo!! Älskar effektivitet! Och apelsinjuice.

Sen blir bilden skarp igen och man fattar att allt bara var en dröm. Eller ett ironiskt blogginlägg av någon gammal dammig 70-talist. En sån som enbart ägnar sina drömmar åt att det är mindre än en vecka till spelningen i Bryssel och har noll plats för effektivitet, nypressad juice och sparrissoppa. Onsdag kväll, jag, syrran och Indochine. Och typ 10 000 till då, om man ska vara noga. Och det ska man ju för annars är man ineffektiv och det vill man ju inte vara.



Har jag sagt att jag älskar ståplats? Jag älskar ståplats. Vi har ståplats. Expect nothing less than ståpäls.

Inga kommentarer: