2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 8 maj 2014

DAGENS BOKTIPS

Att läsa böcker är gammeldags roligt. Särskilt om de behandlar områden som faller en i smaken. Inte som en del böcker från skoltiden som inte riktigt smakade något över huvud taget.

Ett par av mina absoluta favoritämnen behandlas i dessa eminenta böcker:


Det kanske inte hade varit någon dålig idé att läsa en bok om att vända bilder på rätt köl heller, men än till denna dag har jag inte hittat någon sådan bok. Så, en nyponbok och en gräsbok:

Min idol Jan Gradvall har samlat en rackarns massa artiklar som han skrivit genom åren och det är främst musik av alla de sorter som avhandlas men även annat som sorterar in under ämnet populärkultur. Och samhället i stort. En genialisk man. Men om någon tror att jag besitter sådan smartness och införskaffat denna tegelsten på egen hand så tror denne någon fel. Boken är en present från Fru Nygårds som vet precis vad hennes man går igång på i bokväg. Har jag nämnt att jag är lyckligt lottad?

Den gröna boken har jag lyckats beställa själv, sedan glömma bort att jag beställt den och återigen kommit ihåg att jag faktiskt beställt den. Lysande berättelser om brasiliansk fotboll i allmänhet och gamla och nya profiler i synnerhet. Berättat med ett elegant flyt och mycket värme. Den perfekta uppladdningen inför sommarens stundande VM.

Det var bara det jag ville ha sagt idag. Happiness förpackad i två fina böcker. Högst sannolikt återgår bloggen till sedvanlig oseriositet och litterär dekadens imorgon.

Inga kommentarer: