2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 15 maj 2014

VILKET LAND VILL DU ÅKA TILL?

Vi har alla våra olika drömdestinationer och de små invånarna i det här hushållet är inte något undantag. Den yngsta av dem delar gärna med sig av allehanda tankar, särskilt under middagssittningen.

När vi pratar om land behöver det inte nödvändigtvis vara ett sådant som har geografiska gränser utan man får gärna tänka lite utanför geografilådan. Lite i linje med Lilla Sektionens önskedröm som innefattar en resa till Godislandet. Tänk om en hade kommit på det själv. Vilket geni en skulle vara. Men det är ju inte helt knasigt att ha ett geni till son heller får en väl tänka. Och ett geni tänker så klart inte så enkelspårigt som bara på sig själv utan har även tagit fram toppalternativ för sina närmaste. Fast jag vet inte riktigt jag.

- Och du pappa, du fåj åka till Öllandet.

Lite grann tänker jag att dryckesvanorna kanske bör ses över.

- Och du mamma, du fåj åka till Chipslandet.

Hoppsan. Men det är som vi alltid har sagt, vi kompletterar varandra på ett utmärkt sätt jag och Fru Nygårds.

Medan vi åker mot Öl- och Chipslanden planerar vi ett stopp på Leklandslandet så Systersektionen får sitt lystmäte också. Hon fick för övrigt välja sitt favoritland själv. Å andra sidan ska man inte ta för osannolikt att jag hade valt Öllandet om jag fått välja fritt.

Inga kommentarer: