2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

måndag 19 maj 2014

DYNGSTACK STORLEK XL

Hästbajs. Nog måste det vara värt ett eget inlägg? Och hur lätt vore det inte att köra några sköna puns innehållande skit, skitsak, skit i det och sluta snacka dynga och hela den biten. Vi hoppar över det och går på ren fakta från Wikipedia:

Det finns ingen - INGEN - som har skrivit en artikel om dyngstack eller dynghög på sidan för eternal wisdom! Fatta kunskapshålet. Det finns således ingen fakta om dyngstackar över huvud taget. Nu har någon i och för sig varit så vänlig att författa en väldigt kort artikel om gödselstack. Inte samma sak. Det ska handla om dynga och inte om gödsel. Gödsel kan man ju köpa på vilken välsorterad butik för trädgårdsprylar som helst medan man får leta lite längre för att hitta någon som vill kränga dynga (om man inte räknar vissa supportershoppar i exempelvis Norwich, Gävle och Mora). Så om inlägget ska handla om dynga får vi helt enkelt fokusera på grannarnas dynghög.

Den är banne mig gigantisk. Nio skottkärrslass med dynga märks knappt i högen med prima hästskit. Det är som om en dyngbagge varit där och mumsat i sig några ynka hekto (äter de dynga eller är det bara nåt epitet de svänger sig med för att vara lite coola i baggekretsar? Jag har verkligen ingen aning och nu när klockan är efter halvtio och Wikipedia precis har stängt för idag finns det ju ingen möjlighet att faktakolla heller). Men som förare av ovannämnda skottkärra kan jag härmed meddela att det är tunga grejer. Särskilt den skit som brunnit. Inte med flammor och sånt fränt utan den blir bara lite mysvarm på sommaren och ibland ångar det till och med om stacken (jmfr myrstack som inte brinner särskilt ofta). På engelska kallas detta för steaming shit. Eller, nej det gör det säkert inte men jag är så sjukt trött att det som för tillfället präntas ner bara är rent ordbajseri (jaha, ordvitsfail). Och där diskvalificerade jag alltså mig själv men tröstar mig med att jag lyckades hålla samtliga pandor utanför det här inlägget i alla fall.

Gå ingenstans, vi återgår snart till någorlunda normal verksamhet och allt blir snart som förut. Vilken dag som helst. Tack o hej.

Inga kommentarer: