Det här stora företaget. Längesen vi pratade om det nu. Tack och lov. Men nu måste vi ta ett nytt varv med det här igen. Tyvärr.
Vad ska man göra när det blir samma fel på modemet som vid typ fem tidigare tillfällen? Man kan exempelvis ringa upp och påtala att det blivit knas igen samt ödmjukt infoga en passus om att man tror att det kan vara samma fel som vid tidigare felanmälningar. Således ringer man och blir guidad i den där röststyrningen. Bredband (eller ska man säga internet? Svårt det där), tala in telefonnummer, vänta på att fyra andra ska få hjälp medan man på vägen får följande information:
- De flesta fel kan avhjälpas genom att du drar ur alla sladdar till utrustningen. Vänta några minuter och starta sedan om.
Kort paus följt av:
- Om du ringer från det nummer som du felanmäler så bryts samtalet ifall du drar ur sladdarna.
Det här geniet som de har anställt att tala till deras kunder som om de vore lobotomerade babianer på crack kan inte ens på väldigt långt håll vara släkt med RunKeeper-kvinnan. Hon är ett utpräglat proffs i jämförelse med den här sopan. Hoppas samtalet bröts efter att självklarheten levererats.
Sen kommer nästa lirare. De brukar ha bra folk att prata med på det där stället, men den här göken låter som om han helst vill gå hem och käka chips, böja ostbågar och dricka läskeblask. Inga fel på linan in säger han, modemet funkar som det ska.
- Nej, det funkar inte som det ska.
Sen får han höra storyn igen om att det är PRECIS LIKADANT som de senaste fem gångerna det varit fel på modemet. TV och telefon funkar finfint, så vad annat kan vara fel än modemet som inte får internet att fungera?
- Då gör jag en felanmälan och skickar en tekniker.
Du kan va tekniker din jävla ostbågsböjare (observera att början av meningen saknar talstreck eftersom man inte ska tilltala en annan människa på det viset, men det går utmärkt att tänka det). Vad ska en tekniker hit och göra?
- Varför ska du skicka en tekniker? Jag vill inte vara utan internet hela helgen. Jag vill gå in på er butik och hämta ett nytt modem. Precis som jag gjort förut.
- Vi kan tyvärr inte göra det.
- Då har ni ändrat era rutiner, för det gick alldeles utmärkt de andra gångerna modemet har säckat ihop.
- Ja, det har visat sig att 85% av de modem som skickats tillbaka inte har något fel alls.
MEN DET BETYDER JU FÖR FAN ATT 15% ÄR HELT JÄVLA KASS!! (OBS att det inte är något talstreck här heller plus att det är en smula olämpligt att svära åt folk).
- Jag är inte nöjd med det.
Skiter väl han i. Och snart får vi skita i det stora företaget och hitta ett annat.
Jävla ostbågsböjare.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar