2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

fredag 8 juni 2012

JAG ÄR OROLIG


Den här lilla killen här hemma - vi kan kalla honom Åke - som snart tänker fira tre år på jorden. Det han vill allra mest just nu i livet är:

* Slå på tv:n och trycka på kanal 88 (vilket i själva verket betyder att närmaste kanalplats, 74, träder in) och kolla på den motorsport som just då pågår på Viasat Motor.

* Spela Mario Kart på nyss nämnda tv. Om hela 88-74-grejen går i stöpet vill säga.

* Skaffa epa-traktor.

Det är lite oklart vilken av ovanstående tre som jag tycker är värst. Mario Kart-prylen är tvivelsutan den som jag är minst orolig för. Svampar stora som smurfar på vägbanan är som bekant en tämligen ovanlig företeelse den här tiden på året. Vidare betyder spela Mario Kart att det är hans pappa som ska spela och han och hans syster ska titta på (systern spelar ett tag innan hon blir sur för att hon inte vinner). När jag tänker efter finns det faktiskt vissa orosmoment även på denna punkt. Det bästa han vet är nämligen när min karaktär ramlar av vägen och ner i ett stup/vattenfall/gruvhål och han får skratta sitt värsta skräckfilmsskratt.

Den här grejen med att sitta i soffan och titta på formel 1/GP2/C3PO-tävlingar med bilar alt motorcyklar. Det är inte bra för vare sig motorik eller allmänt omdöme att sitta och titta på fartdårar i livsfarligt snabba fordon. Han har dessutom i ett mindre övertänkt ögonblick dissat att titta på fotboll för att det är, citat: "tråkigt". Titta på bilar som åker trehundrafemtitusen varv på en ovalbana, vafan är det då? Va? Åke Tråk.

Sämst av hans ambitioner just nu får väl ändå sägas vara att skaffa en epa. Det är helt omöjligt att begripa hur 3-åringar tänker. Hade han varit inne på att skaffa en apa hade jag varit 100 % bakom men det här skulle jag vilja kalla en produkt av oförmåga att fokusera på det viktiga i livet. Epa? Sjukt dåligt fokus.

För att inte vara för stel i min papparoll har jag bemött hela Viasat Motor och epa-grejen med att erbjuda mig att kommentera Viasatloppen i realtid samt att meka med epan. Det fattar ju vem som helst att även en 3-åring kan se igenom sån bullshit. Det mest troliga scenariot här är att jag säger upp Viasat imorgon och köper en Apa på Blocket.

Inga kommentarer: