2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

måndag 18 juni 2012

MASKROSKRIGET


Det pågår, fortsätter och slutar aldrig. Min partner in crime, a.k.a Lilla Sektionen, försöker bidra så gott det går. Dock har han lite svårt med artbestämningen inom växtgruppen ogräs. Han går gula bananer på mig när jag rycker ståtliga maskrosor och hävdar då bestämt att de inte sorterar in under begreppet ogräs. På det följer mina bortkastade pedagogiska försök att förklara varför det visst är icke-gräs. Att han rycker allt grönt och kastar tillbaka på gruset är inget som bekymrar honom nämnvärt. I viss mån kan jag förstå honom och jag kan inte ens anklaga honom för att vara kontraproduktiv. Det blir ju inte mer ogräs utan mängden är så att säga oförändrad. Att kalla honom produktiv vore inte heller en rättvis benämning. Jag tror jag kallar honom parkförvaltarämne. Vi Krigar på.

Inga kommentarer: