2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

måndag 4 juni 2012

LITE KORT OM ETT TELEFONSAMTAL

Man ska fan inte svara när det ringer från Sundsvall. Hur stor chans är det att det är Kjell Lönnå, Melodie MC eller den gamle brottande advokaten Pelle Svensson som ringer liksom? Likväl plingar min mobil där jag sitter vid mitt skrivbord på jobbet strax efter lunch och likväl svarar jag samtidigt som det flashar förbi i lillhjärnan att "Sundsvallsnummer, jo jag tackar. Kan det vara Lönnå som ringer och har en friplats i Lekande lätt?". Jag svarar och har redan glömt hans namn. Det är inte Kjell Lönnå.

- Niklas. (Det är jag som svarar alltså)
- Hej, det var Lille Skutt från Telia. (Han heter ju inte så, men eftersom jag inte minns hans namn kan vi lika gärna kalla honom för Lille Skutt. Jag är inte dummare än att jag begriper att Lille Skutt inte kan jobba på Telia med telemarketing. Finns ju inte på kartan att han skulle kunna ha handsfree med de öronen)
- Jaha. (Äkta förvåning)
- Jo, ditt abonnemang löper snart ut. (Definiera snart)
- Nja, det är väl typ i oktober. (Konfident och kort. Jag har koll polarn)
- Vänta ska vi se här. (Vänta ska vi se här? Vad är det för pajas? Det kanske ÄR Lille Skutt) Jo, i September. (Smartass)
- Ok. (Do'h, pucko)
- Jo, vi ringer upp tre månader innan avtalet går ut så man inte ska glömma det. (Kan det vara Bamses farmor?)
- Jag är lite upptagen, jag sitter och jobbar. (Tack för samtalet, välkommen åter)
- Jaha, men blablablabla. (Insert valfritt jidder i tio sekunder)
- Du kan kanske ringa på kvällen istället? (Det kan ju vara Kjell Lönnå som ringer)
- Nej, jag jobbar ju 8 till 5. (Men vem fan är det här? Dolly Parton som gått upp en timme för tidigt?)
- Nu måste jag lägga på, jag har jobb att göra. (Skicka Kjell Lönnå nästa gång.)
- Men, men jag jobbar ju till 5. (Tack, jag hörde dig första gången.)
- Tack för samtalet! (Sucker!!)

Hade det varit Kjell Lönnå hade jag stämplat ut och satt mig i regnet och snackat bort en halvtimme. Lätt.

Inga kommentarer: