2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 7 juni 2012

KOM IGEN KATTEN


Det verkar helt jävla orimligt, men jag har på något vis gett min välsignelse till införskaffande av katt. Föga förvånande har jag frånsagt mig allt ansvar vad anskaffning och råddande i samband med nämnda anskaffning anbelangar. Fru Nygårds har redan raggat fram nyfödda kattämnen och man kan ju inte annat än imponeras av ambitionsnivån.

Av mig kan ni förmodligen förvänta er någon av följande event inom den närmaste framtiden med tanke på att jag på nåt jävla orimligt vis gett min välsignelse till införskaffande av katt:

* Imorgon börjar jag dricka kaffe. Fem koppar om dan. Minst.
* Nästa år kör jag vasaloppet. Givetvis hela veckan.
* Sweden Rock i Sölvesborg!
* Startar en svensk supporterklubb för Grant Holt.
* Börjar röka. 2 paket om dan.
* Jag skaffar en kattkompis till katt nr 1 (se ovan).

Estimated time of arrival nån gång i augusti har jag hört från kattchefen. Den får några veckors acklimatiseringstid, sen ska den snitta minst två sorkar och tre möss i veckan om den ska erhålla affektion en masse från yours truly. Men ska jag vara ärlig undrar jag vad Katten ska släpa in och inte minst fruktar jag förstås en kattastrof.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jisses. Jag önskar jag kunde gratulera till denna nyinskaffade livs(tids)kamrat men som rutinerad f.d. (obs!) kattägare finner jag det näst intill omöjligt. Dom är ju förvisso söta när dom är små...

Räknade kallt med någon hit från Poison's klassiska album "look what the cat draged in" från 86...typ "Cry Tough" hade väl passat bra här eller kanske "Blame It on You" men det blev inte helt fel Michael Penn istället...

Nigge sa...

Alla som är släkt med Sean Penn är ju bra tänker jag. Det är väl ingen i Poison som är släkt med honom, eller?

Vad gäller katt så är det så att säga på planeringsstadiet och ETA är i augusti nån gång. Bara den är mjuk och inte tappar allt för mycket hår är jag någorlunda nöjd. Det där med håret är ju en önskedröm som jag kan fortsätta drömma om inser jag, men man kan ju drömma. Eller?

Anonym sa...

det står inte på förrns vi byter söta kattbilder på FB - hahahahaha.

Adoptera en redig råttjagare - Borlänges Katthem!

En Misselinakatt släpper inte ifrån sig många hårstrån...

Mjau!

Nigge sa...

Öhum, nja...byta kattbilder på FB? Nånstans får man ju ändå dra gränsen....