2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

onsdag 29 april 2015

BLOGG #60 - EN HÄNDELSERIK 24-TIMMARS

Vad gör man för att toppa en 30-timmars till Ipswich tur och retur? Klockar in på strax under 24 timmar Luton tur och retur givetvis.

Min kompis Lasse och hans junior ska också med samt hans kompis Ian med avkomma så vi tar ett pit stop i Västerås på fredagkvällen för att göra sällskap till och på flyget. Från och med nu händer det grejer. Såna prylar som gör sig så bra i punktform.

* Min kompis Lasse erbjuder alkoholhaltiga drycker och tilltugg som fredagsmys. Fru Nygårds tackar nej och Min kompis Lasse anar på stört att här är det nån som är gravid. Det är inte jag.

* När vi går upp och ska äta frukost har Lasse Jr fått allergibesvär och måste ställa in resan. BESVIKELSEN. Hos samtliga, men förstås allra mest hos Jr.

* Vi kommer fram till Luton Airport och knallar igenom passkontrollen, går ut och tar en taxi till puben. Varken förr eller senare i livet ska jag känna mig så chefig.

* Ankomst till puben på Leaside Hotel en kvart senare. För första och enda gången i mitt liv äter jag en chili con carne med inbakade strips (jmfr pizza med strips). De har knölat ner stripsen i chilin. Helt jävla omöjlig maträtt.

1/4 Luton Town - Ipswich Town 1-0, Kenilworth Road (9 820)


* Entrén till bortaläktaren på Kenilworth Road är en smula eljest, vilket ovanstående bild är tänkt att illustrera. Vi har här gått in igenom vändkorsen och är på väg att gå in på läktaren. Lyxigt att ha tvätten till allmän beskådan av den samlade gästande fotbollspöbeln.

* Eftersom våra vänner i vanlig ordning kör just-in-time-leverans till arenan kliver vi in på läktaren ca 14.59 och unreserved seating visar sig från sin sämsta sida. Vi får ställa oss där vi får plats helt enkelt. Längs ner i ena hörnet med hörnflaggan som matchdate. Lyxigt.

* I Luton har de tre läktare och en långsida som enbart består av loger. Lyxigt.

Three stands, you've only got three stands!
* Matchen är förstås helt värdelös som fotbollsmatch betraktat. Men vi fick i alla fall vara på bortastå. Ian, hans son och King Dave hamnar på sittplats och efteråt får kingen en chock när han inser att han suttit bredvid Ians son. Detta av den enkla anledningen att han hela tiden trott att det var hans dotter. Så kan det gå när man har långt hår.

* Pubkungen (gissa vem) tar med oss till en fantastisk Fullerspub nära Victoria för att möta upp med fru Fenton och där firar vi att någon är gravid (fortfarande inte jag). Ale och cola all around.

* Nästa morgon åker vi hem igen, fast den här gången utan några explosionsincidenter över huvud taget. Bra avslutning ändå.

Inga kommentarer: