2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

söndag 3 maj 2015

BLOGG #64 - SIR DIGBY JONES OCH TEDDY SHERINGHAM

Dagen efter besöket på Portman Road blir det frukost i Dinsdale Gardens hos King Dave och Linda. Baconkungen och hans son tackar inte nej därtill. Och det gäller att ladda på ordentligt så en inte blir hungrig innan vi kommer fram till östra London och Upton Park (eller Boleyn Ground som de envisas att kalla den, men för mig är den för alltid Upton Park). Idag har kingen fixat logebiljetter åt mig och Senior, men han ska inte själv följa med, den gode Dave. Det här kan bli intressant.

10/9 West Ham United - Aston Villa 1-1, Upton Park (34 576)

Vi kommer fram, tar oss in på arenan och blir visade till logen vi ska vara i. Här börjar det bli en smula knepigt. Ungefär så här går replikerna:

- Hello? (det är inte Lionel Richie som helt oförhappandes har dykt upp, det är bara jag som trevar mig fram bland högdjuren på Upton Park)

- Good afternoon! Who are you here with? (Daves boss, den lille fryntlige mannen som jag träffat en gång förut, men han har förstås ingen aning om vem jag är)

- David Fenton. (eller kanske med ett frågetecken efter. Det känns som om vi har gått fel)

- Oh, yes of course! (givetvis) Please, help yourself to some food and there are beers in the fridge. Or would you rather have some wine?

Vilken jävla kung. De har dukat upp med så mycket mat att en femtedel vore nog, men inte gör det oss ett endaste litet dugg. Utöver bossen själv och hans son som är executive i elektronikfirman (ALBA) är det ett par från Maersk (ja, de är från Danmark fast jobbar i UK och är lite märkvärdiga av sig), en industrimagnat vid namn Sir Digby Jones, far och son med oklar koppling samt två jeppar från Sverige som har nästlat sig in. Mina försök att föra ett samtal om vad Maersk-snubbarna jobbar med osv faller platt. De vill inte prata med mig. Men i skit i det då, jag har mat och öl och en plats på läktarn.

Ska ni gå hem nu?
Den färgstarke och bullrige adlade mannen i gul kavaj visar sig vara supporter av bortalaget. Han tar ca 0% hänsyn till att han är inbjuden till en loge med ytterst dedikerade West Ham-supporters (både känslomässigt och ekonomiskt sett). När bortalaget pangar in sitt bidrag till matchens målproduktion råder det så att säga inga tvivel om var hans sympatier ligger. En smula opassande kanske hans kollegor i branschen skulle säga, men han skiter högaktningsfullt i det. Skön snubbe.

När matchen är slut tackar vi högaktningsfullt för gästfriheten (efter att ha utnyttjat lyxen till fullo med varsin kopp te för att undvika värsta ruschen till t-banan) och går ut för att ta tuben tillbaka till Barnet. I hissen ner (sitter man i loge åker man hiss, trappor är för pöbeln) får vi en liten överraskning när dörrarna öppnas på bottenplan. Ut går vi och in kliver istället Teddy Sheringham efter att ha nickat ett hej. Känns som att hissen gick upp betänkligt i värde genom den rockaden. Vore högst intressant om Sir Digby Jones kliver in i hissen när Teddy stegar ur. Upp eller ner på hissens värde efter det bytet? Jag håller mina pengar på den forne fotbollsstjärnan.

Inga kommentarer: